Pageviews past week

Tuesday, December 11, 2012

The time has come for her to be born

DAH DIA NAK LAHIR AWAL...
14112012
Rase sejak 2 minggu kebelakangan ni asyik rase saket perut yang sangat.terasa sampai ke pinggang. Early contraction katanya. Aku buat tak tau jer la sebab tarikh due adelah masih sangat jauh. Dan takde orang pon kesah sgt aku saket perut awal ni. Aku siap cuci toilet dengan sangat kerapnye time sarat2 ni. Nak release tension kononye(agak2 tu yang terberanak awal kut..haha)
Pagi tu nak bertolak ke kuantan. Saje je bertolak lewat sikit,nak kemas2 umah ape yg patut dulu la kununnye.last2 pagi tu encek hasben bangun tak hengat punyer lewat. Aku la duk mengangkat bebarang 'bantuan banjir' ke ruang dapur(dekat ngan parking kete).al maklum,da tak sabar rasenye nak cuti panjang kat kampung...dalam kul berapa ntah encek hasben baru bgn, n start to kemas2 barang jugak masuk kete. Wuiii~penuh jugak bonet n seat blakanh ngan barang.siap sangkar kuceng and anak ikan segalan. Then last thing,hambek rambutan mak yang baru2 nak masak... waktu ni aku da rase cam nak pingsan da..
Akhirnya bertolak ke kuantan.sampai2 aje terus singgah kedai kuceng sebab mau beli keperluan kuceng yang dihangkut. Tp ak duk dalam kete. Sakit sangat bahagian tulang punggung. Tapi as usual buat tak tau aje.
15112012
Nenek ade kat rumah.malam semalam da rase cam saket perot yang amat.sampai peluh2...tapi tak la kejut encek hasben malam tu..tahan aje la sorang2..
Nenek n mama ada pegang perut aku pagi tu..dua2 kata aku ni tunggu hari je sebab da keras sgt da perut..errr tp perot aku da lama da berkondisi keras sebegitu.. bila aku citer,dorang ape lagi..mmg risau la kan..takut2 terberanak time jenjalan kat bandar..
Heh,tapi ateh tetap jugak meneruskan niat sucinye pegi berjalan n shopping..hahh~ hambek,malam tu ateh rase cam tulang pinggang n punggung da nak tercabut ye adik2 sekalian... memula mild aje,da pukul 11 malam tu ateh rase cam nak berdiri pon tak larat. Encek hasben yang angkat masok bilik.
"Abg,kte rase macam ada sesuatu nak kluar"
"Takde ape...tu perasaan je tu.."
Aduii~ masih ku hengat lagi beliau berkata demikian padaku..ateh diam aje la..ade la rase terkecik ati sket..tapi rase lawak pon hade..
Bersambung...

No comments:

Post a Comment